Friday 1 April 2011

Pahit manisnya ku telan jua

Bismillah...

Ampunilah dosa hambaMU yang hina ini, Ya Rabb...
Ya Allah, berilah hambamu ini kekuatan, ketabahan, kesabaran dalam menempuh hari mendatang..
Ya Rahman, semoga diri ini sentiasa merasa bersyukur padaMU.. amin...

Ya Allah, betapa banyaknya ujian dan dugaan yang harus dijalani sepanjang tahun ini..
Selain itu, banyak juga cabaran dan rintangan yang harus ditempuhi bagi meneruskan hidup di dunia yang fana ini.. Ya Allah, tahun ini memberi tamparan hidup yang sangat hebat dalam diri ini..

Ya Allah, hanya Engkau yang Maha Mengetahui betapa perit lgi pahitnya hambaMU ini menelan rasa sakitnya. semoga diri ini terus kuat untuk meneruskan hidup yang banyak ujian&dugaan dari-NYA.

adakah aq seorang yang kuat semangat???
adakah aq seorang yang cengeng???

muhasabah diri semula..
ingatlah, ALLAH tidak akan menguji seseorang itu melebihi kemampuannya.. semoga kata2 ini terus memberi kekuatan kepadaku dan bersangka baik terhadap-NYA walau apapun terjadi.. semua yang berlaku ini pasti ada hikmahnya.. semoga diri ini terus kuat dan tabah seperti kisah ini..

Al-kisaAl-Manshur Saifuddin Qalawun. yang sentiasa berprasangka baik kepada Allah. Setiap perkara yang terjadi pada dirinya tidak kiralah orang disekelilingnya mengatakan perkara itu akan menjadi rahmat @ musibah kepadanya tetapi beliau tetap bersangka baik dengan ALLAH dalam segala hal.  “Kami tidak tahu, ini rahmat atau musibah. Tapi kami berprasangka baik kepada Allah." 

wallahu'alam..

No comments:

Post a Comment